--<@Ahlan Wasahlan@>--

Friday, December 12, 2008

..ia yang Kau beri..

Ya Allah
Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang
bantulah hambamu ini
hanya padaMu aku memohon pertolongan

aku lelah dan letih
asyik tersungkur rebah tidak bermaya
bisikan putus asa seringkali menyapa
neuron neuron bergerak
menyampaikan maklumat
akhirnya ditafsir.."jgn bangun"
maka..menanglah bisikan itu..


namun Ya Allah..
aku bersyukur..nikmat iman
masih Engkau berikan
bisikan yang menyapa hanya sementara
iman berjaya menongkah jasad untuk bangun
Semuanya Hanya KERANAMU YA ALLAH
Semuanya Dengan KUDRATMU YA ALLAH


aku pasrah dan redha Ya Rabbi
kerana aku tahu
ia yang Kau beri
mengajar ku erti kehidupan
ia yang Kau beri
menggambarkan betapa Kau menyayangiku
ia yang kau beri
membawa ku dekat padaMu
dan..
ia yang kau beri
sememangnya mampu untuk ku hadapi..


Tetapkan hatiku pada jalan agamaMU
Tetapkanlah hatiku pada ketaatan kepadaMU


ku damba redhaMu Ya rabbi
ku damba rinduMu Ya rahman
ku damba cintaMu Ya rahim
hanya padaMu tempat aku mengadu
hanya Engkau yang memahami hambamu
dan hanya padaMu aku kembali..

No comments:

Interesting..